14 August 2020

August music challenge | Day 14

Dag 14: Een nummer van je favoriete mannelijke artiest

_______________


Killerpilze is één van die bands waar ik al langer dan een decennium fan van ben. Ze waren zelfs mijn allereerste concert. Dat is ondertussen letterlijk 12 jaar (!) geleden. De muziekstijl van de band is doorheen de jaren geëvolueerd, maar ik ben nog steeds even grote fan. Ik denk zelfs dat ik hun muziek nu nog veel meer kan appreciëren dan als 14-jarige fangirl.

Vandaag deel ik graag hun nummer Immer Noch Jung. Dit is één van hun recentere nummers en blikt terug op 15 jaar Killerpilze. Geloof me, in die tijd is veel gebeurd. De band maakte hier ook een documentaire over. Deze wil ik heel graag bekijken, maar ik ben er nog niet toe gekomen om deze te kopen. Als je ooit een verjaardagscadeautje voor me zoekt... ;)

Ik zag de band overigens nog twee keer na mijn allereerste concert. Eén keer in Keulen en vorig jaar ging ik naar Parijs om ze nog een keertje live te zien voor ze aan hun break begonnen. Ik heb toen een foto met hen genomen, als mooie herinnering. Ik hoop ze snel weer te kunnen zien! In de tussentijd staat hun laatste album "Nichts Ist Für Immer" op repeat.




Wir fang' noch 1000x an, ändern einfach den Plan
Bis endlich alles gut is', irgendwann
Wir sind immer noch jung
Wir brennen lieber durch als langsam aus

_______________


Wie is jouw favoriete mannelijke artiest?


No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!