13 August 2020

August music challenge | Day 13

Dag 13: Je favoriete power ballad

_______________


Oh, ik ben echt een sucker voor power ballads! In 80s glam metal, één van mijn favoriete genres, vind je veel power ballads. Er was dan ook veel keuze, maar ik besloot voor mijn meest recente favoriet te gaan: Edge Of A Broken Heart van Vixen.

Ik ontdekte de band Vixen onlangs eigenlijk heel toevallig toen ik een foto van een superstoere madam met een gitaar zag. Mijn interesse was uiteraard meteen gewekt en ik besloot uit te pluizen wie ze was. Bleek dat het de nieuwe gitariste van Vixen was. Toen ik dan Edge Of A Broken Heart hoorde, was ik meteen (maar dan ook écht meteen) verkocht.

De band Vixen kende vooral in de jaren '80 en '90 succes en was ook een trailblazer voor vrouwen in dit genre van muziek. Een band met enkel vrouwen was toen echt nog niet zo vanzelfsprekend (en nu zijn er helaas nog steeds niet superveel). Buiten de zalige muziek ben ik ook fan van de stijl van die tijd. Dat opgepofte haar en die strakke pvc (lederen) broeken! 😍

80s glam rock spelen in een women only band met zulke outfits. Dit is echt alles wat ik wil in mijn leven! Fucking goals!





Did you think that I'm a dime a dance, well the dance is through

_______________


Wat is jouw favoriete power ballad?


No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!