10 August 2020

August music challenge | Day 10




Dag 10: Een nummer waarvan je de hele tekst kan meezingen

_______________


Ik vertelde eerder al dat ik zonder problemen de hele tekst van Love The Way You Lie kan meezingen/rappen, dus vandaag moet ik voor een ander nummer kiezen. Ik ben echt iemand die de teksten van alle nummer vanbuiten kent. Veel keuze dus! Een van mijn favorieten en dat me best wel indrukwekkend lijkt, is Rapper's Delight van The Sugarhill Gang.

Dit nummer werd uitgebracht eind jaren 70, begin jaren 80. Dat is 40 jaar geleden ondertussen! Een heel oud nummer dus. Na wat opzoekwerk heb ik ontdekt dat dit eigenlijk de eerste rap plaat was die rap in de mainstream bracht.

Hoe ken ik in godsnaam dit oude rap nummer dat nooit op de radio word gespeeld? Mijn ouders natuurlijk! Mijn papa vind dit lied helemaal geweldig en zong het vroeger met zijn vriendengroep de hele tijd mee. Daarom heeft het af en toe bij ons thuis of in de auto opgestaan. En de lyrics nerd die ik ben, heb ik uiteraard de tekst geleerd.

De tekst is eigenlijk heel random. The Sugarhill Gang is een groep rappers, die zichzelf in dit nummer voorstellen en praten over auto's, vrouwen en eten. En daar hebben ze blijkbaar heel erg veel over te vertellen! Er bestaan namelijk verschillende versies van dit nummer. De langste duurt zo'n 15 minuten. De single versie is ongeveer 3 minuten lang. Dit is de versie die ik helemaal kan meezingen. Het kwartier durende nummer helaas niet. Misschien moet ik gewoon nog wat oefenen ;)





Now, what you hear is not a test, I'm rapping to the beat
And me, the groove, and my friends are gonna try to move your feet

_______________


Van welk nummer ken jij de tekst helemaal vanbuiten?

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!