2 August 2020

August music challenge | Day 2



_______________

Dag 2: Het eerste nummer dat je ooit hebt gekocht

_______________


Dit is moeilijk, want er zijn meerdere opties. Ik herinner me erg duidelijk dat ik ergens begin jaren 2000 met mijn papa en zus naar een winkel ging. Ik mocht één CD mocht kiezen en dit vond ik heel moeilijk. Ik was namelijk grote supporter van Brahim in het programma Idool (2003), maar ik kende hem enkel van de televisie en was dus niet zo bekend met zijn eigen muziek. Ik meen me te herinneren dat ik dan moest kiezen tussen Spring van Spring en De Wereld is Mooi van Samson & Gert. Eerlijk gezegd heb ik geen idee welke van de twee het toen is geworden. Wel weet ik dat ik beide albums thuis heb liggen. Mijn favoriete nummer van dat S&G album is Yeah Yeah Yeah, maar vandaag wil ik schrijven over Jong van Spring!

Ik moet toegeven dat ik nooit naar de Spring televisieserie heb gekeken, maar ik vind hun muziek  simpelweg heel goed. Het album Spring van Spring is na zeventien jaren (yep, you read it correctly) nog steeds een fantastische schijf.

Wellicht is het een deel nostalgie naar mijn kindertijd, maar nu, als twintiger, kan ik me nog steeds vinden in de teksten. Misschien zelfs nog beter dan als kind! Ik ben nu minder jong (pun intended), maar dit nummer spreekt mij heel erg aan.

De tekst is simpel, maar raakt me diep. Het herinnert me telkens opnieuw dat het leven nog steeds alle kanten op kan gaan. Omdat je nu op een bepaalde plek woont, wil niet zeggen dat je hier moet blijven wonen voor de rest van je leven. Omdat je nu niet je droomjob hebt, betekent niet dat je deze niet kan hebben in de toekomst. Heck, why not create it yourself?! 

Je leeft (voor zover we weten) maar één keer. Dus maak er het beste van en geniet! Wanneer heb jij voor het laatst iets nieuws geprobeerd? Je bent je wilde haren nog niet kwijt, je kan nog genieten van je jeugdigheid! ;)





De wilde haren nog niet kwijt
Genieten van mijn jeugdigheid
Gewoon mijn gang gaan elke dag
En blij zijn dat ik leven mag!

_______________


Wat is het eerste nummer dat jij ooit hebt gekocht?


No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!