3 August 2020

August music challenge | Day 3


_______________

Dag 3: Een nummer dat je aan iemand speciaal doet denken

_______________


Een nummer dat mij aan een heel speciaal iemand doet denken is Meisje, Ik Ben Een Zeeman van New Four.

Er zijn eigenlijk bijzonder weinig nummers die me aan specifieke mensen doen denken. Met één grote uitzondering: mijn moemoe. Ik heb namelijk meerdere nummers die me aan haar herinneren. Maar dit lied spant toch wel de kroon!

Helaas is mijn moemoe vorig jaar overleden, maar ik heb heel veel mooie herinnering aan haar. Die zijn nu dan ook dubbel zo kostbaar geworden. Daarom vind ik het ook leuk dat ik muziek heb die me aan haar en al die mooie momenten herinnert. Je kan je niet voorstellen hoe vaak ik "Meisje, Ik Ben Een Zeeman" heb gehoord! En hoe vaak ik het nu zelf opzet.

Het lied zelf is iets wat ik eigenlijk zelf nooit zou opzetten, maar ik beluister het nu toch regelmatig en de herinneringen zijn tegelijkertijd hartverscheurend en hartverwarmend. Gek, hoe muziek je precies terug in de tijd kan katapulteren.


Deze is voor jou, moemoe ❤️





Ik ga je voor heel lang verlaten
Veel geluk, het ga je goed m'n lieve meid

_______________


Heb jij een nummer dat je aan een speciaal iemand doet denken?


No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!