17 August 2020

August music challenge | Day 17

Dag 17: Je favoriete nummer uit een musical

_______________


Ik kon natuurlijk wel Phantom Of The Opera kunnen kiezen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit de musical of de film heb gezien. Overigens heb ik amper de originele versie van het nummer beluisterd. Ik ken de versie van Floor Janssen en Henk Poort veel beter. Een echte aanrader! Maar voor welk nummer gaan we dan wel vandaag, Svea?

Vandaag deel ik graag het nummer Prins Maurice (gezongen door Peter Thyssen), uit de musical Doornroosje, met K3. Als kind ben ik samen met ons gezinnetje deze musical gaan bekijken. Eerlijk gezegd herinner ik me niet superveel meer van de musical zelf. Wel weet ik nog heel goed dat ik de soundtrack van de musical daarna nog heel vaak heb beluisterd. De Weddenschapsgospel was het ideale duet voor mijn zus en ik. En het nummer Witje, Mijn Duifje deed nog lang na de musical pijn. Maar mijn favoriete nummer is sowieso Prins Maurice. Ik houd van die lompe arrogantie en grandiosity!





Elk sprookje, heeft een sprookjesprins
Dat weet u, allemaal
En die sprookjesprins ben ík!
'T Is de hoofdrol van 't verhaal

_______________


Wat is jouw favoriete nummer uit een musical?


No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!