8 August 2020

August music challenge | Day 8


_______________

Dag 8: Je favoriete cover

_______________


Het eerste nummer dat in me opkwam was natuurlijk de Disturbed cover van Simon & Garfunkel's The Sound Of Silence. Omdat ik hier in 2016 al over blogde, besloot ik vandaag een andere cover te delen: de Bad Wolves versie van Zombie (origineel door The Cranberries). Dit lied is ondertussen al twee jaar geleden uitgebracht, maar is nog steeds een topper!

Ik had nog nooit van Bad Wolves gehoord, maar ze hebben zichzelf op de kaart gezet met deze cover. Zo speelden ze vorig jaar op Graspop (klik hier voor oudere Graspop verslagen) en ze klonken heel goed. Ik geef toe dat ik niet zo bekend ben met hun eigen muziek, maar na het herbeluisteren van deze cover ga ik me hier zeker eens in verdiepen!

Interesting fact: Zombie was een protestnummer tegen bombardementen in Ierland in de vroege jaren 90. Bad Wolves heeft sommige lyrics aangepast en er een modernere versie van gemaakt. Zo zingen zij bijvoorbeeld over drones en zeggen ze dat er nog steeds teveel geweld is in 2018. En dit is al die jaren later helaas nog steeds heel relevant.





When the violence causes silence
We must be mistaken

_______________


Wat is jouw favoriete cover?

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!