23 August 2020

August music challenge | Day 23

Dag 23: Je favoriete nummer met een naam in de titel
_______________


In mijn vroege tienerjaren ontdekte ik de Nederlandse band Within Temptation. Ik herinner me nog heel goed toen ik de clip van het nummer Stand My Ground voor de eerste keer zag. Ik vond deze zó cool! Daarna ontdekte ik meerdere knallers van nummers, zoals Ice Queen en What Have You Done. Maar vandaag deel ik graag het nummer Jillian (I'd Give My Heart)!

Sharon behoort tot een select groepje Nederlandse power vrouwen in de metal wereld. Zo heb je Simone van Epica en Floor van Nightwish. Een andere (niet Nederlandse) aanrader in dit symphonic metal genre is Amy Lee van Evanescence.

Wat ik zo cool vind aan Within Temptation is dat ze niet bang zijn om te spelen met genres. Zo hebben ze een samenwerking met de rapper Xzibit. Deze twee lijken totaal niet bij elkaar te passen, maar ze bewijzen het tegendeel!






I've been living for so long,
Many seasons have passed me by.
I've seen kingdoms through ages
Rise and fall,
I've seen it all.

_______________


Wat is jouw favoriete nummer met een naam in de titel?


No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!