13 September 2016

Time spent with cats is never wasted | lifestyle


A while ago I joined my friend to a cat shelter. Spending time with a friend and getting to hug a couple of cats. 
What's not to love, right?! 

We only got to pet some of the cats and they were all pretty scared, so we couldn't really hug them. But it felt so nice to pet some animals again. I've always been a crazy catlady, but since I moved to Sweden, I haven't had a pet anymore. 

I had never been to a cat shelter before, so I had no idea what to expect. I was very happy to see that all of cats there got treated really nicely and that they all looked very well taken care of. The only thing that saddened me was that there were quite a lot of cats and most of them were black. Because believe it or not, people still think that black cats mean bad luck. 

I wanted to take all of the cats home. As soon as I get a place of my own, I will definitely bring another visit to the shelter and adopt some cats. It might not necessarily be the cheapest option, but I feel like it is the right one. Adopt, don't shop!

__________________________________________________

NEDERLANDS: Ik ben onlangs naar een kattenasiel geweest met een vriend. We wilden graag met katten knuffelen en hij wil graag enkele katten adopteren. Jammer genoeg konden we maar met enkele katten knuffelen, maar het was zo leuk. Ik ben altijd al een kattenpersoon geweest, maar sinds ik naar Zweden ben verhuisd, heb ik geen huisdier meer (omdat ik geen eigen appartement heb).

Het was de eerste keer dat ik naar een kattenasiel ging, dus ik wist niet goed wat te verwachten. Ik was heel blij om te zien dat alle katten er goed verzorgd uitzagen en ondanks de situatie, zich toch wisten te amuseren (lees: ze lagen gerust te slapen). Het enige dat ik jammer vond, was dat er zoveel katten waren. Meer dan de helft van de katten was bovendien zwart. Geloof het of niet, mensen denken nog steeds dat zwarte katten ongeluk brengen.

Als het aan mij lag, nam ik alle katten mee naar huis. Zodra ik een eigen appartement heb in (de buurt van) Stockholm ga ik zeker terug naar het asiel om een lieverdje uit te kiezen. Ik weet dat dieren adopteren niet per se de goedkoopste optie is, maar wel de juiste. Adopteer in plaats van te kopen!

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!