5 July 2020

Ja Ja Ding Dong | Week 27

Hallo! 👋 Het is alweer zondag. Vandaag is het dus weer tijd voor een overzicht van alle leuke en gekke dingen die ik online vond deze week. Wat ging deze week snel! Eigenlijk gaat het hele jaar ineens snel. We zijn ondertussen in de maand juli!

ENGLISH: Hi! 👋 Can you believe it's Sunday again already? this week seems to have flown by. Actually, this whole year seems to go so fast again. We're already July! But Sunday means it's time for my weekly overview of fun stuff I found online!





TO WATCH


Het eerste dat ik wil delen deze week is de film Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga. Ik had deze titel al een paar keer voorbij zien komen op Instagram en wist niet goed wat ik ervan moest verwachten. Ik bekeek hem op zaterdagavond en was zeer aangenaam verrast! Als je Eurovision Song Contest kent en houdt van humor en muziek, is deze film zeker iets voor jou! De film is humoristisch en muzikaal. De teksten van de liedjes zijn meestal bedoeld als grap, maar ik kan unironically naar de muziek luisteren! Zo staan de liedjes Ja Ja Ding Dong, My Hometown en Double Trouble al de hele dag op repeat!  Er verschijnen overigens ook enkele bekende Eurovision gezichten in de film. Super leuk!

ENGLISH: I watched the movie Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga on Saturday evening, after having seen the title a couple of times on Instagram, and was pleasantly surprised! I wasn't sure what to expect, but if you like humour and music, you'll enjoy this movie. If you're from Europe and are familiar with the Eurovision song contest, you'll enjoy the movie even more! The songs are part of the humour of the movie, but I listen to the songs unironically too! I've been listening to the songs Ja Ja Ding Dong, My Hometown and Double Trouble on repeat all day long! A couple of actual Eurovision contestants also appear in the movie. Super fun!






Een tweede tip om te bekijken is de Murder Mystery & Makeup serie op Bailey Sarian's YouTube kanaal. Ik geef eerlijk toe dat ik enkel nog maar onderstaande video heb bekeken, maar wat was dit interessant! Ik ben sinds enkele weken heel geïnteresseerd in true crime verhalen en luister dan ook graag naar de Vlaamse podcast De Volksjury. Nu ben ik helemaal up-to-date met de podcast afleveringen, maar iemand tipt me over dit YouTube kanaal en dus heb ik weer een heleboel extra verhalen om me mee bezig te houden. De video's zijn best lang, 45 minuten tot ongeveer een uur, maar je kan deze makkelijk in de achtergrond opzetten als je niet zoveel interesse hebt in de make-up.

ENGLISH: Something else to watch is Bailey Sarians's YouTube channel. I admit I've only watched the video below so far, but it was really interesting and will watch more of her videos soon. Recently, after having discovered the Belgian podcast De Volksjury, I got obsessed with true crime stories. I'm all caught up now with the podcast episodes, so I was happy when someone recommended me this channel. Even more stories for me to listen to! The videos are quite long, about 45 minutes up until an hour, but you can just put them on in the background if you're not particularly interested in the makeup part.






TO LISTEN


Jaira Burns' lied Goddess is zo cool! Ik leerde het kennen via Mary die het deelde op haar Instagram. Je voelt je echt als eens godin wanneer je naar dit lied luistert en daar houd ik van! Ik voegde dit nummer dan ook meteen toe aan mijn Woman Empowerment afspeellijst op Spotify!  #empoweredwomenempowerwomen

ENGLISH: I discovered Goddess by Jaira Burns through Mary's Instagram. I love the song! Any song that makes you feel like the actual goddess you are, is a great song. I immediately added it to my Woman Empowerment playlist on Spotify! Because... #empoweredwomenempowerwomen!





Eerder deze week voelde ik met niet zo goed. Een vriendin stuurde me toen Todrick Hall's Nails,Hair, Lips, Heels en ik voelde me meteen stukken beter. Met dit nummer voel je je meteen een catwalk model. Ik ben fan van sassy muziek als dit!

ENGLISH: Earlier this week I felt really down. A friend of me sent me Todrick Hall's song called Nails, Hair, Lips, Heels and I have to admit I felt a lot better immediately. Whenever I'm listening to this song, I feel like I'm a catwalk model and I love it!





Het derde nummer van deze week is Rockstar van DaBaby en Roddy Ricch. Als de zillenial die ik ben, ken ik dit nummer via TikTok. Wat een stevige bass drop, wow! Hevige tekst ook, maar oh zo belangrijk. #blacklivesmatter

ENGLISH: The third song I'd like to share is Rockstar by DaBaby and Roddy Ricch. Being the zillenial I am, I discovered this song through TikTok. What an incredible bass drop, wow! Heavy lyrics as well, but really important to remember that #blacklivesmatter!





No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!