31 July 2015

365 Movie Challenge | Recap

Vorig jaar deed ik de 365 Movie Challenge. Dit hield in dat ik gedurende het jaar 2014 maar liefst 365 films ging proberen te kijken. Elke maand plaatste ik een updateberichtje met alle films die ik die maand had gezien. Soms waren het meer dan 30 films, soms kwam ik nog niet eens aan tien. Ik wilde na de uitdaging graag een bericht schrijven over hoe me die uitdaging is bevallen, of het me is gelukt om 365 films te kijken en welke films ik echt leuk vond en welke niet. Het is er echter nooit van gekomen... tot vandaag! 



De uitdaging om 365 films op een jaar tijd te kijken leek in het begin gigantisch groot. Eenmaal begonnen aan de challenge ontdekte ik dat het me wel goed lukte. In januari keek ik dan ook maar liefst naar 33 films. Helemaal niet slecht! Tijdens die periode had ik ook examens, dus ik was zelf verbaasd over dit resultaat. Ook voor al mijn examens was ik geslaagd trouwens. Een perfect begin!

In de kortste maand van het jaar had ik 18 films gezien. Een pak minder dan de maand ervoor, maar het grote aantal films van in januari haalde dit kleine dipje makkelijk weer omhoog. No problemo! Terwijl ik in januari vooral films zag die ik ooit al eens had gezien, zaten er in februari toch ook al wel een paar films in die nieuw voor me waren.

In maart zag ik 30 films in totaal. Ik begon (voor de eerste keer ooit!) aan de reeks Harry Potter films, bekeek ook de twee films van Sex And The City en keek weer met veel plezier naar alle Bring It On films. In april ging het weer wat minder en kwam ik maar aan 12 films. Wel zag ik toen voor de eerste keer -zeer laat, I know- Frozen. Ik begreep de hype ineens helemaal! Heerlijke film!

Tijdens de vijfde maand van het jaar vond ik het tijd om te beginnen aan de The Godfather films (ik heb ze ondertussen nog steeds niet allemaal gezien, oeps!). Ook keek ik in mei naar de Dirty Dancing films en gaf ik zowel de eerste als de tweede Night At The Museum film een kans. In totaal zag ik in mei 18 films. In juni kwam ik echter maar aan een totaal van 4.

In juli kwam ik, ondanks enkele vakanties, toch nog aan een totaal van 13 films. Ik zag in deze eerste maand van de zomervakantie enkele spannende films, zoals Veronica Mars: The Movie, The Shawshank Redemtion en American History X, maar ook enkele animatiefilms, waaronder Epic en Brother Bear. Ook zette ik deze maand in mijn bericht welke films ik goed vond en welke niet.

In augustus zag ik maar 3 films en in september kwam ik aan een totaal van 12. Ik zag de eerste High School Musical film en besloot de vervolgfilms toch maar niet te bekijken. Not my bag of chips! Ik keek in september ook naar Ocean's 11, 12 en 13. Verder keek ik ook de oude films When Harry Met Sally (ge-wel-dig!) en Four Weddings And A Funeral

Oktober was met een totaal van 8 films geen topmaand, maar november was nog erger. Ik zag in de voorlaatste maand van het jaar en dus ook van de challenge slechts twee films. In december kwam ik nog aan een totaal van 10, met Stonehearst Asylum als uitblinker!

_________________________________________________________________________________


In totaal zag ik in het jaar 2014 maar liefst 163 films. Een hele hoop... maar niet genoeg om de challenge tot een goed einde te brengen. 365 films kijken op een jaar is dan ook geen makkie, zeker niet als student met examens en een sociaal leven.

Ondanks dat ik de 365 Movie Challenge niet gehaald heb, ben ik toch trots op mezelf! 163 films is nog niet eens de helft van het aantal films dat ik moest kijken, maar ik heb me toch maar lekker geamuseerd met deze challenge. Ik heb namelijk veel films die ik leuk vond herbekeken en ik heb ook nieuwe films leren kennen en appreciƫren. Ik vond het leuk om nieuwe films te zoeken en om films op verschillende plaatsten te zien met verschillende mensen.

Ik heb films in de bioscoop gezien, ik heb films online gestreamd, ik heb dvd's gekocht en deze gekeken, ik heb naar films op de televisie gekeken, ik heb alleen naar films gekeken en ik heb films met vrienden en familie gekeken. Ik heb films gekeken op mijn kot, in de zetel thuis, in bed, achter mijn laptop, buiten op het terras, ...

_________________________________________________________________________________


Dankjewel aan iedereen die de berichten over de 365 Movie Challenge gelezen heeft, die me heeft aangemoedigd, die me films voorstelde, die me films afraadde en die films met me heeft gekeken.

(Ook al is deze challenge voor mij al een tijdje afgelopen, voel je vrij om nog steeds de berichten te lezen, me films voor te stellen en filmdates te houden!)

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!