14 April 2015

Raise your fist high

Ik ben fan van hair metal. En van Zweden. Combineer deze twee en ik ben verkocht! Het moest dus gewoon zo zijn dat ik Generation Wild van de Zweedse hair metal band Crashdiet ontdekte. Johan Palm speelt een rolletje in de video. Ik ken Johan Palm door zijn auditie bij de Zweedse versie van Idool in 2008, herontdekte hem en kwam zo bij Crashdiet terecht. Altijd leuk om te weten hoe je nieuwe muziek kan leren kennen! Ik vind de clip trouwens eng en blijkbaar is de band ondertussen uit elkaar, maar hey, het blijft een leuke weird kids anthem!

ENGLISH: I'm a fan of hair metal. And Sweden. So Swedish hair metal is like a dream come true for me. It was meant to be for me to discover Generation Wild by the Swedish hair metal band Crashdiet. Johan Palm plays a small role in the video. I know Johan Palm from the Swedish Idol of 2008, rediscovered him recently and that's how I got to Crashdiet. By the way, I think the clip is creepy and apparently the band split up earlier this year, but hey, it's still a cool weird kids anthem!
'


Born to die free!

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!