19 December 2017

Your body is an empty canvas, so decorate | lifestyle


I recently got myself a nose piercing. I had been thinking about getting one for a while, but never made an appointment. 
In the end of November however, it was time to finally get it! I was very nervous and had no idea whether or not it would hurt a lot, so safe to say it was an exciting day for me. It ended up hurting really bad for about three seconds while the piercer did the actual piercing and I had some sort of pulling feeling for a couple of hours afterwards, but that's about it to be honest.

The original plan was to get a nose ring.The piercer however told me I have to start with a stud and can then later on change to a ring. The first couple of days I couldn't wait to get it changed, but now I've gotten rather used to having this little diamond on the side of my nose, so we'll see if I end up changing it after all!

I have gotten various reactions to my piercing. To be honest, most people didn't even notice the piercing until I pointed it out to them. Some people love it, others gave some hateful comments on it. This isn't surprising to me, I had expected some people to not be big fans of it, but I wonder why some people get so offended by piercings. Just because I have an extra little hole in my nose doesn't mean I changed as a person, nor that I'm uncapable of doing my job properly. It just means that I am comfortable enough with my own body to try out some new things with it. No matter what people think of me or my piercing, I will continue to do the things I want and I'm already planning on getting some more piercings!

_____________________________________________________________


NEDERLANDS: Ik zat al even te spelen met het idee om een neuspiercing te laten zetten en onlangs heb ik het dan eindelijk laten plaatsen! Ik was heel zenuwachtig en ik had gen flauw idee of het heel veel pijn ging doen of hoe lang de pijn zou duren, dus het was een zeer spannende dag voor me! Uiteindelijk deed het eigenlijk alleen maar pijn wanneer de piercer de naald echt door mijn neus duwde en dat was ongeveer drie seconden. Daarna leek mijn huid even te trekken, maar na enkele uren was ook dat voorbij.

Het originele plan was om een neusring te laten zetten, maar de piercer raadde me aan eerst een diamantje te nemen en dan later, wanneer de wonde genezen is, te veranderen naar een ringetje. De eerste paar dagen kon ik niet wachten om het diamantje te laten veranderen naar een ringetje, maar ondertussen ben ik er redelijk gehecht aan geraakt. 
Misschien blijft het wel gewoon een diamantje!

Ik heb enkele uiteenlopende reacties gekregen over mijn neuspiercing. Eerlijk gezegd merken de meeste mensen het niet eens op wanneer ze me zien, tot ik ze erover vraag. Sommige mensen vinden het mooi, anderen geven gemene opmerkingen. Ik ben hier niet echt over verbaasd, aangezien ik wel had verwacht dat niet iedereen een grote fan is van piercings. Wat ik me wel afvraag is waarom sommige mensen zo'n aanstoot nemen aan piercings. Omdat ik een klein extra gaatje heb in mijn neus betekent niet dat ik ineens iemand volledig anders ben of dat ik plotseling mijn job niet meer goed kan uitvoeren. Het betekent gewoon dt ik comfortabel genoeg ben met mijn lichaam om nieuwe dingen uit te proberen. Het maakt niet uit wat mensen van mij en/of mijn piercing vinden, ik blijf mezelf en blijf de dingen doen die ik graag wil. En de volgende piercings worden al gepland! 

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!