1 March 2017

My resolutions for 2017: March | lifestyle

Last year I made new year's resolutions. I made only three, because I'm not too great at keeping up with my new year's resolutions and honestly, I stuck with none of them last year. But I'm not a quitter, so I AM making resolutions for 2017. 
I will just do it a bit differently. I decided to make my resolutions a monthly thing. Every month I will focus on another topic.

Lately, I have been feeling a bit lonely and I've had enough of that, so in March I will be focussing on meeting new people!

NEDERLANDS: Vorig jaar maakte ik goede voornemens. Ik maakte er slechts drie, omdat ik niet geweldig goed ben in me aan deze voornemens houden. Zelfs met slechts drie voornemens lukte het me niet. Maar een opgever ben ik niet, dus ook in 2017 maak ik voornemens. Deze keer doe ik het echter anders: ik maak namelijk een voornemen per maand.

Ik ben een sociaal beestje en recentelijk voelde ik me nogal eenzaam. Niet bepaald een zeer aangenaam gevoel. 
In maart ga ik mezelf dus focussen op nieuwe mensen leren kennen!


_________________________________________________________

Go to Meetup activities
Moving to another country is freaking difficult. Not the moving itself, but the starting all over again. I left everybody I knew behind and had to start from scratch again: living on my own, learning a new language, making new friends, ... The living on my own and learning Swedish is going pretty smoothly to be honest. It's the making friends that seems to be a bit more difficult. I've met some wonderful people in the year of living here already, but it's not easy to really find your own tribe. Luckily, I have discovered meetup.com, a site where you can just enter your location and your interests and then discover cool things do to with people who share your interests. I will definitely try to go to more meetup activities during March!

NEDERLANDS: Verhuizen naar een ander land is moeilijk. Niet het verhuizen zelf, maar het helemaal opnieuw beginnen. Ik liet iedereen die ik kende achter en begon een heel nieuw leven. Ik moest op m'n eentje leren leven, een nieuwe taal leren, nieuwe vrienden maken, ... Het alleen leven en Zweeds leren gaat me behoorlijk vlot af. Vrienden maken is echter iets minder makkelijk. Uiteraard heb ik tijdens het jaar dat ik hier al woon wel interessante en vriendelijke mensen ontmoet, maar het is niet vanzelfsprekend om meteen je vaste 'kliek' te vinden. Gelukkig heb ik meetup.com ontdekt, een site waar je je locatie en je interesses ingeeft en je meteen allerlei coole activiteiten ziet die je kan doen met anderen die je interesse(s) delen. In maart ga ik dus proberen naar meer meetup activiteiten te gaan!


Use Postcrossing
Postcrossing is a fun website that allows you to send to and receive post cards from random people. I used to do this before, but quit quite a while ago. I honestly don't even remember why I quit, because it's so much fun to receive post.
This might not necessarily result in me meeting new people in person, but it will help me meet new people, discover new cultures and feel less alone, because I receive mail. Cheers to that!

NEDERLANDS: Postcrossing is een leuke website die je postkaartjes laat sturen naar vreemden en vice versa. Ik gebruikte deze site vroeger al veel, maar kan de reden waarom ik ermee stopte al niet meer herinneren. Ik vind het namelijk geweldig leuk om post te krijgen. Door Postcrossing ontmoet ik misschien niet per se nieuwe mensen in het dagelijkse leven, maar ik leer wel nieuwe mensen kennen door de postkaartjes en leer nieuwe dingen bij over hun cultuur en dergelijke. Plus, ik krijg regelmatig post aan. Altijd een leuk gevoel!


Break social rules
No worries, I will not break the law or anything. I will just try to be fearless and talk to people I don't know. It seems to be a social rule nowadayw, especially here in Sweden, to not talk to strangers. But I firmly believe in they saying that strangers are just friends waiting to happen. And what the heck have I got to lose by talking to someone I don't know?
That's right, absolutely nothing. So don't be surprised if you see me talking to strangers, I'm just making friends!

NEDERLANDS: Maak je maar geen zorgen, ik ga niets illegaals doen. Ik ga wel proberen om sommige regels van de samenleving te doorbreken door tegen onbekenden te praten. Mensen die je niet kent kunnen misschien wel je nieuwe beste vrienden worden als je het een kans geeft. Je hebt helemaal niets te verliezen door te praten tegen iemand die je niet kent. Dus als je me in maart tegen onbekenden ziet praten, ben ik gewoon nieuwe vrienden aan het maken!


_________________________________________________________

Will you focus on something this month? If so, what?
NEDERLANDS: Ga jij je focussen op iets deze maand? Zo ja, wat?

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!