10 December 2016

What I ate in London | vegan

In October I visited one of my friends in London. I was feeling a bit stressed about it, because I am vegan and I didn't really have time to look up vegan restaurant before I went there. My friend is not vegan, but she decided to look up some restaurants that offered both vegan and non-vegans options. Although next time I go there, I'll definitely look up all-vegan restaurants, I was happy with the nice food I got to eat. I figured it might be nice to show what I ate and where I ate it.
In case anyone else ever goes to London and needs a little food inspiration!

NEDERLANDS: In oktober bezocht ik een vriendin in Londen. Ik was een beetje gestresseerd omdat ik niet echt tijd had op voorhand om veganistische restauranten op te zoeken. De vriendin die ik bezocht is niet  veganistisch, maar ze zocht enkele restauranten op waar ze zowel vegan als non-vegan gerechten serveren. Volgende keer zoek ik zeker volledig veganistische retauranten op, maar ik moet toegeven dat ik nu ook zeker niet slecht gegeten heb! 
Ik bedacht me onlangs dat het wel fijn zou zijn om te delen wat ik heb gegeten en waar. 
Voor het geval iemand food inspiratie nodig heeft voor een tripje in Londen!

__________________________________________________________________

Wahaca

Let's start with my favoutite from the trip: Wahaca. This Mexican restaurant has no vegan options, but lots of vegetarian ones. I asked or some different vegetarian dishes and asked to remove the cheese from all of them and got all of the above. Yummy! The place is really cheap and located in central London. Definitely worth a visit!

NEDERLANDS: Laten we meteen beginnen met mijn favoriet van deze reis: Wahaca. Dit Mexicaans restaurant heeft geen veganistische opties, maar wel veel vegetarische. Ik koos enkele vegetarische gerechten uit en vroeg ze zonder de kaas. Alle gerechtjes hierboven zijn lekker binnengewerkt. Hmm! Het restaurant is goedkoop en ligt in het hartje van Londen. Zeker een bezoekje waard!


Brompton Food Market

We had lunch at Brompton Food Market, close to the Royal Albert Hall. Lovely little place, with an outside sitting space. 
I went for a salad where I could chose the ingredients myself. Chickpeas, sweet potatoe and hummus were my main ingredients. I also went for a nice smoothie. Delicious!

NEDERLANDS: We hadden lunch in Brompton Food Market, dat dicht bij de Royal Albert Hall ligt. Een gezellig plekje met een terras. Ik ging voor een salade, waarvan ik de ingrediënten zelf mocht kiezen. Zoete aardappel en kikkererwten waren mijn hoofdingrediënten. Oh, en een lekkere smoothie natuurlijk!


Cafe Rouge

Breakfast at lunch time, why not? in the French-styled Cafe Rouge; they serve breakfast until 1PM. This place gets us!
No explicitly vegan options on the menu, but this bread with avocado and tomatoes ended up being vegan and very tasty!

NEDERLANDS: Ontbijt rond lunchtijd, waarom niet? Cafe Rouge, een café in Franse stijl, serveert ontbijt tot één uur in de namiddag. Deze plek begrijpt me! Er stonden geen expliciete veganistische opties op de menukaart, maar het brood met avocado en tomaat bleek veganistisch te zijn. En bovendien ook heel lekker!


Bagel Factory

Finding vegan options in restaurants is often not too big of a problem. Snacks for during the day however... 
Luckily my friend brought me to Bagel Factory, a place that - obviously - sells bagels. They had a vegan option and it tasted very delicious. One word: hummus! 

NEDERLANDS: Over het algemeen is een veganistische optie op restaurant vinden niet zo'n groot probleem. Snacks voor onderweg daarentegen... Gelukkig bracht mijn vriendin me naar de Bagel Factory, waar ze - uiteraard - bagels verkopen. Ze hadden een veganistische optie en die was heel lekker. Eén woord: hummus!

__________________________________________________________________

Which places can you reommend me to go eat next time I'm in London?
NEDERLANDS: Welke plekjes kan jij me aanraden voor mijn volgende reisje naar Londen?

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!