10 July 2015

GRASPOP 2015 | SUNDAY

De zondag van de 20e editie van Graspop was een drukke dag voor ons. Er kwam een groot aantal bands, die we heel graag wilden zien/horen. Lees snel verder voor een verslag van onze avonturen!

GMM is sacred!

Alle foto's zijn door mij gemaakt en mogen niet zonder mijn toestemming gebruikt worden!

De zondag van de 20e Graspopeditie was voor ons een drukke dag. Alle bands op Mainstage 1 wilden we graag zien! Ik wilde heel graag Pop Evil van dichtbij zien, dus we besloten meteen na aankomst helemaal naar voor bij Mainstage 1 te gaan staan. Op de schermen volgden we dan het optreden van Like A Storm, die op Mainstage 2 speelde, mee. Hun muziek kon ik zeker appreciëren!

Bij Pop Evil stond ik op de tweede rij. Ik had pas een cd van hen gekocht, dus ik kende de meeste nummers wel. Ik ben niet helemaal zeker of het lag aan het feit of we helemaal vooraan stonden of niet, maar geweldig goed klonk de band helaas niet. Het was ook nog vroeg op de dag, dus het grootste deel van het publiek had nog geen zin om hard mee te doen. De band vroeg er trouwens ook niet veel achter. Hoogtepunt van de dag: plectrum van de bassist vangen! Na hun optreden ben ik trouwens gaan aanschuiven voor hun handtekeningen. Jep jep, ik heb een gesigneerde cd nu!

Selfie met de zanger van Pop Evil
Tremonti hebben we vanop een afstand gezien/gehoord en Mark heeft me niet teleurgesteld! Zijn muziek klinkt Alter Bridge-achtig, maar net iets harder heb ik het gevoel. Na zijn optreden gingen we door naar Motionless In White op de Jupiler Stage. Mijn vriend wilde deze band graag zien. Ik vond de muziek niet zo geweldig, maar ach!

De volgende band op Mainstage 1 was Black Stone Cherry. Deze Amerikaanse rockers wilde ik graag eens live bezig zien, maar vooraan staan, was geen vereiste. We besloten dan ook deze band van op een afstand te bekijken/beluisteren. Ik kende maar twee nummers, maar de rest van hun setlist klonk ook ontzettend goed!

Papa Roach op Mainstage 2 was ook weer een topper. We besloten alleen maar op het scherm naar hen te kijken, zodat we op een veilige afstand van de crowdsurfers waren. We hadden deze band twee weken eerder ook al op Fortarock gezien, dus we kenden de hele setlist al, maar dat verstoorde onze pret niet!

Na Papa Roach was het tijd voor Airbourne. Eerlijk gezegd vond ik het gewoon een bende lelijke, oude mannen op een podium. Ik herkende 'Live It Up' eerst zelfs niet eens. We hebben dan ook maar een deel gekeken, want een heerlijk stuk pizza sprak me op dat moment meer aan. Motörhead was nog zo'n tegenvaller. Nog oudere en lelijkere venten op een podium. En de zanger? Helemaal versleten!

Airbourne
Gelukkig kwam na deze aaneenschakeling van oude venten Within Temptation. Ik ben geen grote fan van deze band, maar hun bekende nummers ken ik wel en daar ben ik wel fan van. Ook deze Nederlanders bekeken we van op een afstandje en ondanks de vele nieuwe en voor mij onbekende nummers, vond ik ze heel goed. Wel miste ik 'Angels', 'Memories' en 'Stand My Grond' in de setlist!

Even na Within Temptation kwamen de Scorpions. We kende enkel hun allerbekendste nummers, dus ook deze band bekeken/beluisterden we van op een afstand. Een nogal grote afstand. We zaten namelijk zo dicht bij de Marquee, dat we nog een stukje van Cradle Of Filth hebben gehoord. Het is een vreemde mix, Scorpions en Cradle Of Filth, that's for sure! Zowel mijn vriend als ik waren aangenaam verrast door de Scorpions. Deze oude rakkers hebben het nog in zich! We hebben superhard genoten van hun optreden!

Als afsluiter van Graspop kwam Faith No More. Ik kende de naam van ergens, maar daar bleef het dan ook bij. Na de Scorpions liep de wei zo goed als leeg, maar wij wilden Faith No More toch nog eens kans geven. Domme beslissing! Ze openden met een ontzettend vreemd nummer, waarbij de zanger in een megafoon schreeuwde. De aankleding van het podium vond ik wel iets hebben, ondanks het feit dat een volledig wit en bloemig podium niet Graspop schreeuwt. 



Aantal geziene bands: 10
Hoogtepunt(en) van de dag: Pop Evil, Scorpions
Teleurstelling(en) van de dag: Motörhead, Faith No More



Graspop 2015


No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!