9 July 2015

GRASPOP 2015 | SATURDAY


Graspop 2015 was mijn vijfde Graspop ooit. Five years in a row, bitches! Doorheen de jaren is het festival steeds groter geworden en lokt het steeds meer mensen. Zo was de zaterdag van deze editie helemaal uitverkocht. Crazy! Let me tell you more about it...

Crowded house!

Alle foto's zijn door mij gemaakt en mogen niet zonder mijn toestemming gebruikt worden!

We begonnen onze zaterdag in de Marquee met de Israëlitische band Orphaned Land. We kenden deze band al, omdat ze het voorprogramma van Blind Guardian in Trix was. Daar hadden ze een geweldig goede show gegeven en ook op Graspop moesten ze niet onderdoen voor de grotere namen. Superleuke show en ze hadden zelfs een buikdanseres bij. Nice!


Orphaned Land
Orchid hebben we van op een afstandje gezien en deze band klonk zeker niet slecht. Ook Hollywood Undead bekeken en beluisterden we van op een afstandje en deze band is precies een jongere en betere versie van Limp Bizkit. Dit konden we zeker smaken!

Een andere band die ik zeker kon smaken, was Danko Jones. Deze rockers konden me zeker bekoren, ook al kende ik maar één van hun nummers. Als deze band in de buurt komt spelen, ga ik er zeker naartoe! 

Godsmack was zeker één van mijn hoogtepunten van deze drukke zaterdag. Deze band hadden mijn vriend en ik twee weken eerder ook al gezien op Fortarock. Daar vond ik ze goed, maar nu vond ik het nog leuker om ze te zien, omdat ik er nu ook enkele nummers van kende. Geweldig goed optreden!

Godsmack
Lacuna Coil en Sonata Arctica traden op hetzelfde moment op. Dit was voor mij een vervelend moment, aangezien ik over beide bands al veel positieve dingen had gehoord. Ik besloot eerst even Lacuna Coil te checken, maar eenmaal aangekomen bij de Metal Dome, draaide ik me al zo goed als meteen terug om. Dit podium had nog nooit zo vol gestaan denk ik! Sonata Arctica vond ik goed, maar helemaal overtuigd ben ik nog steeds niet. Gekke Finnen zijn het, dat is zeker!

Sonata Arctica
We Are Harlot was een band die zeker wilde zien, maar waarvan ik door de drukte aan de toiletten alleen maar de laatste vijf minuten heb gezien en helaas het enige nummer dat ik van hen kende niet heb gehoord. Dit vind ik echt jammer, want de vijf minuten die ik nog van hun optreden heb gezien, waren fan-tas-tisch. De sfeer zat erin en de mannen hadden duidelijk zin in een feestje!

We Are Harlot
 Alice Cooper was memorabel. Deze oude knar heeft het nog steeds in zich! Het was de eerste keer dat ik hem zag en ondanks dat ik maar  twee van zijn nummers ken, keek ik heel hard uit naar zijn performance. En terecht, zo bleek! Een guillotine was slechts één van de speciale attributen tijdens zijn show. Als je ooit de kans krijgt om hem live bezig te zien: zeker doen!

De volgende en tevens laatste band van de dag (voor ons althans) was Judas Priest. Mijn vriend en ik wilden hun muziek wel horen, maar helemaal naar voren wringen om ze te kunnen zien, neen, liever niet. We zaten dus helemaal achteraan de wei en aangezien we allebei Slipknot maar helemaal niets vinden, konden we na het optreden van 'The Priest' dan ook snel weer naar huis.


Aantal geziene bands: 8 
Hoogtepunt(en) van de dag: Orphaned Land, Godsmack en Alice Cooper 
Teleurstelling(en) van de dag: te laat komen om We Are Harlot fatsoenlijk te kunnen zien



Graspop 2015
Friday/Saturday/Sunday






No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!