14 June 2015

Our Last Night @ Trix (24/05/2015)

Op Pinksteren ging ik naar het concert van Our Last Night. Deze jonge Amerikaanse band kwam spelen in de kleine zaal van Muziekentrum Trix in Antwerpen, België. Ik had nog nooit van deze band gehoord, maar een vriendin van me vroeg of ik met haar mee wilde gaan. De tickets waren heel goedkoop, het was in Antwerpen en mijn vorige concert was al meer dan een maand geleden. Natuurlijk ging ik dus mee!

ENGLISH: At Pentecost I went to the concert of Our Last Night. This young American band plays in the small vnue at Trix in Antwerp, Belgium. I had never heard of this band before, but a friend of min easked if I wanted to join her. Tickets were cheap, it was a show in Antwerp and my last concert had been more than  month ago. Yup, I was definitely going to this concert!

We kwamen aan toen de eerste band, Viva Revival, net begonnen was. Geen van beiden kende deze band en het was bovendien ook niet onze stijl, dus besloten we gewoon rustig iets te drinken en op het terras even wat te chillen. Na deze band kwam Palisades. Ook deze band kenden we allebei niet. Tijdens Palasides stonden we binnen, in het publiek. Redelijk ver naar achteren, maar tijdens een moshpit zagen we onze kans om naar voren te glippen en plotseling stonden we op de derde rij. Daar hebben we dan ook de rest van de avond gestaan.
De muziek van Palisades was een vreemde combinatie tussen metal en dubstep. Een genre waar ik van houd en een genre dat ik niet kan uitstaan. In het begin was het dan ook heel hard wennen, maar uiteindelijk was het een leuke combo van de twee en werd het een heus feest.

ENGLISH: We arrived at the venue when the first band, Viva Revival, was already playing. We didn't know their songs and it wasn't our music style, so we decided to go outside for a while. The second band was called Palisades.A weird mix between dubstep and metal, but I kinda liked it, so I just decided to party along with them! During a mosh pit in their set, me and my friend saw a way to go to the front of the crowd. We ended up at the fouth row or so and that's where we stayed for the rest of the evening!



Na twee voorprogramma's was het nog heel even wachten geblazen tot Our Last Night eindelijk zou komen. Het publiek, dat voornamelijk bestond uit tienermeisjes die helemaal verliefd waren op de zanger, werd ongeduldig en begon allerlei liedjes van de band te zingen. Uiteindelijk, een paar minuten na de geplande begintijd, kwam de band op, met veel geschreeuw van het enthousiaste publiek uiteraard.

De band speelde een tiental nummers, waaronder hun laatste nieuwe single Home. Ze sloten af met Sunrise, maar na een hele korte pauze kwamen de broertjes Wentworth terug op het podium voor twee nummers, waaronder het akoestische Falling Away. Na deze twee bisnummers kwam de band nog even handjes schudden met de eerste rijen van het publiek (including me, myself and I) en verliet daarna het podium.

Het was een leuke show, ook al was het een fangirl publiek en kende ik de band amper. De bandleden zijn zeker niet vervelend om naar te kijken en de muziek klonk live ook heel goed. Wel vind ik het jammer dat Trevor, de zanger, veel meer aandacht krijgt dan zijn broer Matthew, zanger en gitarist, die veel meer (en to be honest ook veel beter) zingt. Dus bij deze: you go, Matthew. Keep up the good work!

ENGLISH: The crowd at the concert existed pretty much out of teenage fan girls. It's not my favourite kind of crowd, but the good part about it is that they all know all of the songs and that's always good for the atmosphere. Their bitchiness isn't though... Especially when you don't know many songs of the band (like me). The band played about ten songs, including their single Home. They ended their set with Sunrise, but came back on stage after a short break. The Wentworth brothers played an acoustic version of Falling Away and another song I didn't know. The whole band came back on stage to shake hands with the front rows.

It was a nice show. The band members definitely are good looking and their music isn't bad either. I do think it's sad that Trevor, the singer/screamer, gets so much more attention than his brother Matthew, singer and guitarist. Matthew sings much more (and better to be honest) than his brother. So, you go, Matthew. Keep up the good work! 


Me & my friend (who is wearing a OLN shirt that she bought at the concert)



More concert reviews HERE!

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!