18 June 2015

GMM15 music preparation #4: Tremonti

Vanavond begint de 20e editie van Graspop Metal Meeting en yours truly is going! Dit wordt al mijn vijfde editie. Time flies! Maar ongeacht hoeveel keer ik naar Graspop ga, er blijven altijd een heleboel voor mij onbekende namen op de line-up staan. Dat is goed, want zo leer ik weer veel nieuwe bands kennen! Nu mijn stage gedaan is, is het tijd om uit te zoeken naar welke bands ik zeker ga kijken! 

Band #4: Tremonti. Deze band is opgericht door Mark Tremonti, ook wel gekend als gitarist van de bands Alter Bridge en Creed. Ik heb Alter Bridge al enkele keren live gezien en was telkens weer verrasst door hun muzikaal talent. Niet alleen de zanger, Myles Kennedy, kan goed zingen en gitaar spelen, maar ook Mark Tremonti heeft deze muzikale kwaliteiten! Tijdens concerten van deze band zingt ook hij af en toe en het is een heerlijke afwisseling. Toen ik de naam Tremonti op de affiche van Graspop 2015 zag staan, vond ik de naam ontzettend bekend klinken. Ik zocht de band op en ontdekte dat dit de eigen band van Mark Tremonti is. Ik beluisterde hun nummer So You're Afraid en vind het op de muziek van Alter Bridge lijken. Dat is zeker geen slecht ding! Ik ga zeker naar deze band kijken op Graspop. Will you join me?


Tremonti speelt op zondag 21/06/2015 op Mainstage 1 van 14.00 tot 14.45.

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!