10 April 2015

Forever Came Calling & Light You Up @ Kavka (31/03/2015)

De laatste dag van maart was het einde van de maand, alsook het einde van mijn laatste examenperiode van dit academiejaar. Het perfecte excuus om naar een concert te gaan. Forever Came Calling, die ik kende via mijn cd review op Festivalblog, kwam spelen in Antwerpen en bracht Light You Up mee als voorprogramma. Niemand kon meegaan, dus besloot ik (voor de eerste keer) alleen te gaan. Eerlijk gezegd was best eng en awkward, maar ik heb onvergetelijke mensen ontmoet en het werd uiteindelijk een van de beste avonden van mijn leven!

ENGLISH: The last day of March I went to the Forever Came Calling concert in Antwerp. I had just fnished my last exam of the year that day, so I felt like going to a concert was a good idea! I know Forever Came Calling thanks to Festivalblog and when I found out they were playing in Antwerp, I just had to go! The support act was Light You Up, a band I had never heard of before, but will now never forget anymore. I went to this concert all by myself, which was scary and awkward, but I met incredible people and it turned out to be one of the best nights ever!


Om half negen zou het voorprogramma beginnen, maar toen ik aankwam om half negen was er nog zo goed als niemand. Er stonden hooguit vijf personen in de zaal (I kid you not), wat alleen aankomen alleen maar awkwarder maakte. Gelukkig voor mij begon vijf minuten later Tom van Light You Up aan een akoestische set. Af het podium, met ons allen in een cirkel rondom hem. Onverwachts, maar supergezellig! Deze akoestische set moest omdat de drummer van de band problemen had met zijn paspoort, waardoor hij niet op tijd in BelgiĆ« geraakte. Tom speelde nummers van Light You Up, maar coverde ook Where Is The Love van The Black Eyed Peas en Drown van Bring Me The Horizon. Afsluiten deed hij door iedereen een high-five en een oprechte 'thank you so much' te geven!

ENGLISH: When I arrived at half past eight there were around five persons standing in the room (I kid you not). As if arriving all by myself wasn't awkward enough. Luckily, five minutes later the fisrt band, called Light You Up, started to play. Well, Tom, the singer started to play an acoustic set. Due to some passport problems the drummer couldn't make it, so they replaced their gig with an acoustic set. I loved it! Tom playes songs of Light You Up, but also covered Where Is The Love by The Black Eyed Peas and Drown by Bring Me The Horizon. He ended his set with high-fiving everyone and saying a sincere 'thank you' to every single person in the room!


Meteen na het optreden van Tom ging ik het album van zijn band halen bij de merch, waar ik onthaald werd door de enthousiaste merch guy Paul. Geweldige gekkerd! Ik haalde eveneens wat drinken en haastte me terug naar het podium, want Forever Came Calling ging beginnen. Ondertussen was het al wat drukker geworden, maar druk was het zeker niet. Ik vond het heerlijk om hun nummers live te horen en te zien hoe hard sommigen opgingen in de muziek. De Amerikaanse band speelde enkele oudere nummers, maar hun nieuwe cd kwam ook uitgebreid aan bod. Het publiek smeekte na het concert voor nog een extraatje, waarna de band nog twee (onvoorbereide) nummers speelde.

ENGLISH: After Tom's performance I went to the merch table to buy the Light You Up album. Their merch guy was awesome. He's a crazy bastard! After getting some drinks I went bac to the stage, all ready for Forever Came Calling. There were more people in the venue, but it definitely wasn't crowded. Too bad for all the people who weren't there, because the band was amazing! After the concert the 'crowd' begged for more and that's exactly what they got. FCC played two more songs.



Na het optreden ging ik weer naar Paul om de cd van Light You Up ook voor een vriendin van me te kopen. Forever Came Calling stond ook aan de merch table, waardoor ik met hen in gesprek raakte, hun cd's aan een vriendenprijsje mocht kopen een een truitje cadeau kreeg. Ook liet ik het album van Light You Up signeren door de zanger van de band. De heren van Forever Came Calling signeerden ook nog hun cd's voor mij en nodigden me uit om mee verder te gaan feesten in Antwerpen. Aangezien er geen definitieve plannen waren, besloot ik gewoon naar huis te gaan. Van zodra ik de straat uit was, had ik spijt van mij beslissing. Ik besloot mijn poging te wagen  en vroeg hen via Twitter waar ze zaten. Ik kreeg even later een antwoord en besloot langs te gaan. Toen ik er aankwam, waren ze helaas al weer weg. Ach, ik heb wel genoten van een late night stroll through Antwerp. Als je op een dinsdagnacht door deze stad wandelt, besef je pas hoe mooi ze werkelijk is!

ENGLISH: After the concert I went to Paul, the crazy merch dude, again to buy a copy of the Light You Up album for a friend of mine. I also talked to Tom (Light You Up) quite a while. He is so nice! And apparently single, so ladies, make a move! Forever Came Calling was standing next to the merch table and I started a nice converstaion with them. I go to buy their cd's for a nice little price and even got a shirt for free. I also let the guys sign my albums and they invited me to join them for a drink afterwards. Since there were no definite plans I just went home, but regretted that decision as soon as I walked out of the street. I asked them on Twitter where they were later on and got an answer. When I got to the place they were already gone though. Too bad, but I did enjoy my late night walk through Antwerp. It's a wonderful city after all!


No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!