27 March 2015

Halestorm @ Trix (17/03/2015)

Slechts vier dagen na het concert van All Time Low (klik hier voor de review), begaf ik me weer richting Trix. Deze keer niet voor een pop band, maar wel voor de heerlijke rock band Halestorm! Het was de vierde keer dat ik ze zag optreden. De vorige keren was het telkens een pracht van een concert, dus mijn verwachtingen waren ook deze keer hoog. Helaas hebben ze me deze keer een beetje teleurgesteld...

ENGLISH: Only four days after the All Time Low concert (click here for the review), I went to Trix again. This time not for a pop band, but for the cool rock band Halestorm! It was the fourth time I was them. All of their previous concerts were aazing, so I expected no less this time. Unfotunately they let me down a bit...



Halestorm had die avond twee voorprogramma's bij. De eerste band die speelde, was de Amerikaanse band Wilson. Ik kwam pas aan als zij net begonnen waren, maar heb toch nog erg genoten van de rest van hun show. Ook een leuke en zeer energieke cover van AC/DC's Back In Black! Het tweede voorprogramma was de band Nothing More. Net als het eerste voorprogramma was ook deze band mij volledig onbekend. De tweede band mocht veertig minuten spelen en die duurden eerlijk gezegd heel lang. De zanger zijn ontbloot bovenlijf was niet mis, maar net niet interessant genoeg om de muziek te vergeten. Met uitzondering van een tweetwal personen leek niemand in de zaal deze band echt te kunnen appreciëren. Wanneer ze met drie op één gitaar speelden was leuk, maar dat was dan ook het enige 'hoogtepunt' van Nothing More.

ENGLISH: Halestorm had two support acts with them that evening. The first one was Wilson. I had never heard of them before, but I really enjoyed their performance. They were very energetic and they covered AC/DC's Back In Black perfectly! The second support act was Nothing More. I didn't know this band either, but they were a not so nice surprise. I loved the naked chest of the lead singer, but that was the only interesting thing about this band. Okay, okay, it was also fun to see them play on the same guitar with three man during one song. No, they had better switched places with the first band!


Om tien uur was het dan eindelijk tijd voor Halestorm: de band waar iedereen tegenwoordig zo zot van lijkt te zijn en waarvoor iedereen hoge verwachtingen had. Helaas viel al bij het allereerste nummer op dat Lzzy hees was. Haar alleen op het podium in en spotlight laten zingen, was dus niet bepaald een goed begin van de show. Zeker niet met een volledig nieuw nummer. Daarna kwam een vreemde mix van heel recente nummers (I Like It Heavy, Amen, Apocalyptic) en heel oude nummers (Dirty Work, It's Not You). Fijn om die ook allemaal eens live te horen, maar iets voelde verkeerd aan deze combo. Gelukkig passeerden ook nog Freak Like Me, Rock Show, I Miss The Misery, Familiar Taste Of Poison, Here's To Us, Mz Hyde en Love Bites (So Do I), maar het intieme Break In bleef uit. Jammer, want laat net dat mijn favoriete live nummer van deze band zijn! Ook jammer dat dit zo hard opviel door de ongebruikte piano die op het podium stond.

Halestorm was zeker niet slecht en als dit mijn eerste live show van hen was geweest, was ik zeker niet ontevreden naar huis gegaan. Dit was echter al mijn vierde live show van hen en ik was toch wel teleurgesteld. Ik stond ergens vooraan (ongeveer derde rij) en van sfeer was er niet veel te merken. Bij Daughters Of Darkness en Arejay zijn befaamde drumsolo piekte de sfeer op een gemiddeld niveau, maar echt hoog is hij nooit geweest. Volgende keer beter, Halestorm! I know you can do it!

ENGLISH: At ten o'clock it was finally time for Halestorm. I had seen this band live three times before and never went home disappointed, so my expectations were high. Unfortunately Lzzy seemed to be hoarse. Putting her on stage, alone, in a spotlight,, singing a new song, might not have been their best idea. The band played a lot of older songs, but also really new ones like Apocalyptic, Amen and I Like It Heavy. They also playes Dirty Work and It's Not You, which I thought was rather weird, but okay, I had never heard these songs live before, so it was nice. Halestrom was definitely not bad. If this would have been my first live show of them I probably would have loved it, but it wasn't. Although Arejay played a nice drum solo again, I missed Break In, which to me is a must in a Halestorm live show. Better luck next time, Halestorm!



More Halestorm @ Sfeja:

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!