16 November 2014

Your sweet appearance always brings me delight

Ik heb altijd al interesse gehad voor geschiedenis. Het was altijd mijn favoriete vak op school, ik haalde goede punten en ik vond het ontzettend interessant om te leren hoe mensen vroeger leefden. Ik heb er ooit zelfs nog aan gedacht om geschiedenis te gaan studeren! Toen ik over de serie The Tudors hoorde, moest en zou ik deze gewoon zien. And so I did. Ik was meteen fan! Geschiedenis in een modern jasje: heerlijk! Ik besef dat niet alle evenementen in de serie geschiedkundig correct waren, maar dan zocht ik deze gewoon op en zo kwam ik weer wat meer te weten over de Tudor dynastie. Een andere fijne ontdekking is dan weer het lied Anne van de Nederlandse groep Kayak. Een lied geschreven over Anne Boleyn, de tweede vrouw van Henry VII. Een heerlijk deuntje met een geschiedkundige tekst: I love it!

ENGLISH: I've always loved history. It's always been my favourite course at school. When I heard about the series The Tudors, I just had to see it! And so I did. I loved it immediately! History in a modern jacket: I love it! Another nice discovery about the Tudor dynasty is the song Anne by the Dutch band Kayak. A song written about Anne Boleyn, Henry VII his second wife. A lovely tune with historic lyrics. Amazing!



She steals his heart and gives her own in order to possess the throne.

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!