19 September 2014

My first day of school

Na een deugdoende, herexamenloze vakantie van drie maanden, voelde het wat onwennig om terug op onze campus aan te komen en in een leslokaal te gaan zitten. Toch moest ook ik er afgelopen maandag aan toegeven: de eerste schooldag. Uiteraard was het een pak minder spannend dan vorig jaar. Ik herinner me die dag nog cristal clear! De eerste dag op de hogeschool. Een nieuwe richting, allemaal nieuwe gezichten en een heleboel informatie die over je heen werd gegooid. Ook al had ik er toen al een jaar universiteit op zitten, toch was het erg overweldigend. Dit jaar zou het allemaal wat rustiger zijn. Er werd niet meer echt veel info gegeven, ik kende de meesten al van het vorige jaar en ik had maar vijf uur les. Lijkt goed te doen, toch? Dat dacht ik ook. Maar niets was minder waar! Wat een vermoeiende dag!



Ten eerste waren die vijf uur les vijf uur les achter elkaar. Ten tweede werd deze les volledig in het Engels gedoceerd. Op zich niet verkeerd, tenzij je lector verre van een echte professional in Engels blijkt te zijn. Bovendien schrijft hij ver-schrik-ke-lijk lelijk. Onleesbaar gewoon! Als je niet hoort wat hij zegt, is lezen wat er op het bord staat een hele opgave. Daarbovenop besloot moeder natuur het ook nog eens lekker warm te laten worden vandaag, waardoor onze altijd warme lokalen echte broeikassen werden. Als je dan een lector hebt die besluit om telkens de opengezette ramen weer te sluiten, waardoor er een heus zuurstoftekort kwam, maakt dat het plaatje wel af. Oh wacht, dan heb ik het nog niet gehad over die paper die we moeten maken, waar een vierde van de studiepunten op staat.

Toch was mijn eerste schooldag geen heuse hel. Oké, die vijf uren Marketing waren niet bepaald een pretje, maar ik heb er wel enkele leuke uitwisselingsstudenten leren kennen. Als er iets is wat ik leuk vind, is het wel nieuwe mensen leren kennen. Als deze dan ook nog eens uit een ander land komen, ben ik helemaal enthousiast. Ik houd ervan om nieuwe dingen te ontdekken en nieuwe talen te leren! Verder heb ik ook weer allemaal leuke klasgenootjes van mij gezien en gesproken vandaag, waardoor ik me toch vrijwel meteen weer thuis voelde op school.

Toen ik 's avonds terug op mijn kot kwam, opende ik mijn laptop, keek ik mijn social media na en ontdekte ik dat de Facebookpagina van mijn blog 80 likes had. Ja hoor, daar word ik blij van! Thank you all for making my day! <3

ENGLISH: My first day of school wasn't at all what I'd expected it to be. But coming home after that not-so-much-fun day and founding out that my Facebook page has 80 likes made my day! So THANK YOU all for making my day!

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!