26 September 2014

Alestorm @ Biebob (20/09/2014)

Terwijl ik dit bericht schrijf, ben ik lekker aan het nagenieten van het Alestorm concert van afgelopen zaterdag. Ook al was het ontzettend heet -geloof me, een sauna kon niet op tegen al dit gezweet!-, toch was het wederom een fantastische ervaring! Ik had Alestorm al vier keer eerder live gezien, maar hun optredens zijn steeds weer boenk erop! Altijd feest met die gekke, Schotse heavy metal pirates!

ENGLISH: While writing this post, I'm enjoying the memories of the Alestorm concert last Saturday. Although it was fucked up hot -trust me, it was hotter than a sauna!-, it was a very nice experience! I'd seen Alestorm four times already, but their concerts are always AWESOME. It's always a hell of a party with those crazy, Scottisch heavy metal pirates!

A picture I made myself. I thought it looked really nice :)



Alestorm speelde niet als enige band. Ze hadden blijkbaar -dat heb ik de dag erna pas ontdekt- drie voorprogramma's: Troldhaugen, Crimson Shadows en Brainstorm. Een oordeel vellen over Troldhaugen en Crimson Shadows is niet van toepassing omdat ik beide bands gemist heb. Ik vind het jammer dat ik de twee eerste bands niet heb gezien. Ik was blijkbaar twee uur 'te laat', omdat volgens mijn ticket de deuren pas opengingen om 20.00u. Biebob, if you're reading this, zet voortaan alsjeblieft het juiste uur op de ticketten. 

Brainstorm was de eerste band die ik zag. Ik vond hen erg goed. Leuke muziek en clean vocals, dus ik was meteen fan. Na enkele nummers bracht de zanger de sfeer er echt in, door het publiek mee te laten zingen en om aan letterlijk ie-de-reen te vragen om de metal horns in de lucht te steken. En wie zijn wij om te weigeren?! Ik vond Brainstorm erg leuke band en een goede opwarmer voor de echte vedetten van de avond: onze Schotse vrienden van Alestorm!

ENGLISH: Unfortunately there stood a wrong hour on my ticket, which means I was actually two hours late, which made me miss the first two support acts. Not cool, Biebob! If you're reading this: please put the correct hours on the tickets. I missed Troldhaugen and Crimson Shadows. Luckily I did get to see Brainstorm and Alestorm. Brainstorm was a very nice band. Nice music with clean vocals: me likey!

Yes, this is a self-made video. Feel free to subscribe to my channel!

Terwijl ik bij Brainstorm nog ergens midden in de zaal stond, was het me gelukt om bij Alestorm een plaatsje aan de zijkant op de derde, vierde rij te veroveren. Perfecte plaats als je net zoals mij liever meezingt en -springt dan in de mosh pit te gaan! Het was wel een warme plaats, maar als je iets wilde zien van de band, was je de hele avond kapot zweten een vereiste. Het zweet droop van iedereen zijn/haar lijf af en met dank aan alle headbangers in je buurt hong je hele lijf vol met haar dat nieteens van jezelf was. But was it worth it? Hell yes! Want ik heb mijn favoriete nummer -The Sunk'n Norwegian- en allemaal andere, de ene al wat ouder dan de andere, klassiekers live gehoord. Er werd gezweet, geroeid, gezongen, gedronken, veel plezier gemaakt en fuck yeah, ik heb zelfs een polonaise gezien!

ENGLISH: I managed to get a place somwhere in the front of the place. A perfect spot if you prefer singing along to the songs over the mosh pit. It was very hot where I stood, but if you wanted to see anything at all that evening, sweating was somehting you just had to deal with. Everybody was sweating like a freaking pig and thanks to all of the headbangers your whole body was full of hair that wasn't even yours. But was it worth it? Hell yes! I heard my favourite song of theirs -The Sunk'n Norwegian- and lots of other classics and new ones. We've been sweating, rowing, singing, drinking, having fun and fuck yeah, even doing a polonaise!


No, this is not my video. All of the credits go to this person!

Filmen of foto's maken, was helaas geen optie. Na mijn voorval op Alcatraz eerder dit jaar, waarbij ik mijn gsm kwijt was gespeeld tijdens Twisted Sister, leek het me veiliger om mijn gsm en mijn camera veilig in mijn tas te houden. Gelukkig zag ik anderen vaak foto's maken en/of filmen. Ik ben zo vrij geweest om een filmpje van iemand anders hier te plaatsen. Betere kwaliteit dan een filmpje van mij ook nog. Toppie!

ENGLISH: Filming or taking pictures wasn't really an option. After losing my phone at Alcatraz earlier this year, I thought it would be safer to keep my phone and my camera in my bag. Luckily I saw lots of other people who were taking pictures or filming some songs. I took the liberty to put someone else's video here. Better quality than mine anyway, so yeah, awesome!

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!