29 August 2014

Jomba's @ Oberthal 2014

Midden juli vertrok ik als moni met een bende jomba's (jongeren met bijzondere aandacht) naar Oberthal om er een leuk kamp te beleven. Een fantastische ervaring! We hebben leuke activiteiten gedaan, leuke spelletjes gespeeld, veel nieuwe mensen leren kennen, veel bijgeleerd over onszelf en over de wereld, maar we hebben ons ook vooral echt supergoed geamuseerd. Een week is nog nooit zo snel voorbij gevlogen! 

Vaak krijg ik te horen dat ik gek ben dat ik met mensen met een verstandelijke (en soms ook fysieke) beperking op kamp ga. Ik krijg dan te horen dat zij dat nooit zouden doen en dat ze het gek vinden dat ik zoveel moeite en tijd in mijn voorbereidingen steek. Als je zo iemand bent: think again! Op kamp gaan met mijn jombaatjes is telkens weer een fantastische ervaring! Ik was vorige zomervakantie ook al eens op kamp geweest met jomba's en had er zo'n mooie herinneringen aan dat ik dit jaar besloot om weer mee te gaan. No regrets! We beleven altijd zoveel plezier samen, het zijn schatjes van patatjes, ze doen zo goed mee, ze geven je zoveel liefde en de moniploeg is ook altijd super!

ENGLISH: I went to Oberthal, Germany on a camp with people who have a handicap in July. It was amazing! We did so much fun stuff, we played lots of fun games, we learned a lot about ourselves and about the world, but most importantly: we had a blast! A week has never passed so quickly! I freaking love going on a camp with these people. I did it last year as well and I had so many lovely memories that I decided to go again this year! The people are all so damn lovely, they are true cutiepies and the other monitors are awesome as well!






















Zoals je misschien al merkte aan de foto's mogen foto's met alleen deelnemers niet zomaar online worden geplaatst. Helaas! Maar ik heb heel veel mooie herinneringen aan dit kamp en aan deze gasten. Ook met de moniploeg heb ik me weer rotgeamuseerd dit jaar! Ik heb me op dit kamp elke dag anders verkleed: de ene dag was ik een konijn, de andere was ik een rode duivel en nog een andere keer was ik een tijger.
Ik ga volgend jaar zeker weer mee! Ik kijk er nu al naar uit!

ENGLISH: Pictures with only the participants aren't allowed to be placed on the internet like this, so these pictures of the monitors will have to do. On somme pictures you can see some participants, it's up to you to find them! I had a blast this year! I was dressed up as something different every single day. I can't wait for the next camp next year!