10 July 2014

GRASPOP 2014 | SATURDAY

Dit was het vierde jaar op rij dat je mij gedurende een weekend eind juni op een wei in een Kempisch dorpje kon terugvinden. Het laatste weekend van juni 2014 vond namelijk Graspop Metal Meeting weer plaats in Dessel, België. Dit festival wilde ik voor geen geld ter wereld missen! Niet alleen was de line-up weer fantastisch, maar ik keek ook al het hele jaar weer uit naar die typische, iedereen accepterende, Graspopsfeer. Ik maak per dag een verslag van dit weekend, omdat ik mijn 'avonturen' graag wil delen met wie ze wil lezen. Laat me zeker iets weten als jij ook naar Graspop gaat. Misschien kunnen we eens samen gaan en wie weet sta jij volgend jaar dan ook in mijn verslag!

ENGLISH: I've been going to Graspop Metal Meeting for four years now. This festival takes place in a small town in the Belgian countryside, not too far from where I live. I like this festival so much! The line-up is always good, but I especially like the typically, accepting everybody, Graspop atmosphere. I am making a daily report of this long weekend, because I like to share my 'adventures' with anybody who'd like to read them. Be sure to let me know if you go to Graspop too. Perhaps we can go together next year and perhaps you'll be in my report as well then!




We begonnen de dag met een portie Powerwolf. Ik kende de naam van deze band via mijn vriend, maar had er eigenlijk nog geen muziek van gehoord. Tijdens het optreden was dan ook al snel duidelijk dat niet alles om de muziek draaide bij deze band, maar dat hun uiterlijk minstens even belangrijk was. Qua uiterlijk deden ze me een beetje aan Ghost denken, maar geef mij toch maar de muziek van Powerwolf!

ENGLISH: We started off the day with Powerwolf. I only knew the name of this band thanks to my boyfriend, but I hadn't heard or seen them. It soon became clear that not only their music, but also their looks were very important. They kinda reminded me of Ghost because of the way they looked, but that's as far as the comparison goes, because I'm not a huge fan of Ghost, but I really did like Powerwolf.


Na Powerwolf was het tijd voor het concert waar ik al de hele tijd naar uitkeek: Skillet. Ik ben al ongeveer zes jaar fan van deze band en zag ze een dikke maand geleden voor de eerste keer live op Foratrock. Daar vond ik ze al goed, maar oh god, hun concert op Graspop was AWESOME. Er zijn gewoon geen woorden voor om te beschrijven hoe goed dit concert was en hoeveel deugd het deed om me helemaal te laten meeslepen in hun muziek. Als je de kans krijgt om ze eens live te zien: zeker doen!

ENGLISH: After Powerwolf it was time for the band I was most excited about: Skillet! I've been a fan of them for almost six years now and this was the second time I'd seen them live. I already liked the very much at Fortarock, which was about a month ago, but oh god, their performance at Graspop was AWESOME! I simply cannot describe how much I enjoyed seeing the play live and just enjoy their music. If you ever get the chance to see the play live: be sure to do so!


Na Skillet zijn mijn vriend en ik vanop een afstandje naar W.A.S.P. gaan kijken/luisteren. Oude rakkers, maar rock 'n rollen kunnen ze nog goed! Ik kende eigenlijk alleen maar Wild Child van hen, maar ik ben wel helemaal into dit lied. Het live horen, was dan ook een groot feest! Het enige nadeel aan W.A.S.P. was dat ze tegelijkertijd met Eluveitie speelden. Ook van deze band ken ik eigenlijk maar één nummer, maar toen we een drankje gingen halen, heb ik net -puur toeval, I swear- toch nog A Rose For Epona gehoord. Life's good!

ENGLISH: After Skillet my boyfriend and I decided to watch W.A.S.P. from a little distance. Old guys, but they're still able to do some serious rock 'n rolling! I actually knew their song Wild Child, but I really am into this song, so hearing it live was a fun moment! The only thing I didn't like about W.A.S.P. was that they were scheduled together with Eluveitie. I also know only one song from this band, but while we were getting our drinks I heard a piece of A Rose For Epona. Life's good!


Vervolgens was het tijd voor Trivium. Deze band wilden we op Fortarock ook al gaan kijken, maar toen wilde ik toch heel graag redelijk ver vooraan gaan staan bij Skillet, waardoor we hen eigenlijk zo goed als helemaal gemist hebben. Deze keer wilden we hen dus zeker zien! En terecht, zo blijkt, want ze waren goed. Na honderdduizend keer In Waves op cd te hebben gehoord, heb ik het eindelijk ook live gehoord. Vanop een afstand en voornamelijk op een groot scherm weliswaar, maar hé, beter dan niet!

ENGLISH: Triviuem then! We wanted to see the at Fortarock as well, but didn't managed to, so we really wanted to see them this time. They were really good and now I finally heard In Waves live!


Na Trivium was het tijd om van het optreden van Alter Bridge te genieten. Dit was de derde keer op slechts een halfjaar tijd dat ik deze geweldig goede band live zag spelen. Ook deze keer waren ze weer goed, maar ik hoor ze toch liever in een zaal dan in openlucht spelen. Op festivals komt hun muziek niet zo goed tot haar recht. Ik was deze keer vooral verbaasd door de zangstem van Mark, de gitarist van de band. Hij haalt de emotionele tonen die Myles kan raken net niet, maar supermooi nevertheless!

ENGLISH: After Trivium it was time for Alter Bridge. This was the third time within six months that we saw them play live. And they rocked all three times. I prefer hearing them in a hall over hearing them in open air. The open air doesn't do justice to their music, I believe. I was surprised by Mark, the guitarist, his voive this time. Although he cannot touch the emotional tones like Myles, his voice is supernice!


Na Alter Bridge besloten we, na enige twijfel, naar het optreden van Limp Bizkit te gaan kijken. Die twijfel was er omdat we helemaal geen fan waren van zijn optreden van enkele jaren geleden. Dit jaar vonden we hem al veel beter, maar het is nog steeds niet ons ding.

ENGLISH: Then we decided to take a look at Limp Bizkit his concert. We were doubting, because we really didn't like his gig fro a few years ago at Graspop. He was better this time, but he's still not really our thing.


Excuse me for the blurry picture!
Last but not least gingen we naar de headliner van zaterdag kijken: Volbeat. Ook bij dit optreden hadden we onze twijfels. We waren namelijk niet helemaal overtuigd over het feit dat ze als headliner stonden. Deze twijfel was echter vrijwel meteen weg. Superleuke show! We hebben hem niet helemaal uitgekegen en ik vind het jammer dat ik Still Counting niet heb gehoord, maar lucky me, Lola Montez wel!

ENGLISH: Last but not least we wen to see Volbeat, the headliner of that day. We weren't really sure about them headlining this day, but that doubt was gone very soon. They rocked! We didn't see their entire show, but I did hear Lola Montez live: woohoo!


Op zaterdag zijn mijn vriend en ik ook de festival fair eens gaan verkennen. Daar heb ik een paar diamanten, omgekeerde kruisjes, en een vikingshipkettinkje gekocht. Mijn hoogtepunten van de dag waren zeker Skillet en Lola Montez van Volbeat live horen.

ENGLISH: My boyfriend and I also decided to check out the festival fair on Saturday. I bought a pair of earrings and a viking ship necklace there. My highlights of the day were definitely Skillet and hearing Volbeat's Lola Montez live!


SVEA'S GRASPOP REPORT 2014
ThursdayFriday, Saturday, Sunday
Random memories of GMM14

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!