7 January 2014

Halestorm - Empire State Of Mind (originally by Alicia Keys & Jay-Z)

Ik was onlangs nog eens naar het optreden van Halestorm in The Live Room in New York aan het kijken en ontdekte dat ze er niet enkel eigen nummers hebben gespeeld. Ze hebben namelijk ook Empire State Of Mind van Alicia Keys en Jay-Z gecovered. Niet meteen een lied dat je verwacht van een band die een Grammy award voor beste hard rock/metal performance heeft gewonnen.... Maar de cover is oh zo goed!

I was recently watching the Halestorm performance at The Live Room in New York again and discovered they didn't only played their own songs there. They covered Empire State Of Mind by Alicia Keys and Jay-Z. Not exactly a song you'd expect a Grammy award for best hard rock/metal performance winning band to cover... But it's so good!



Halestorm is nu al een tijdje een van mijn favoriete bands. Ik heb ze nu al twee keer live gezien en de tickets voor de derde keer zijn ook al binnen! Het lijkt wel alsof ik elke keer ik ze zie, zowel op video als live, ik een grotere fan van hen word dan ik al ben. Hun muziek is helemaal mijn stijl: rock, maar ook veel ballades met een edgy kantje. Het muzikale en vocale gedeelte passen perfect bijeen en kunnen mij telkens opnieuw kippenvel geven. Een fantastisch gevoel! Zeker wanneer je dit gevoel krijgt wanneer de bandleden vlak voor je neus staan: live. Ik kan al niet meer wachten tot ik ze weer live zie!

Halestorm has been one of my favourite band for quite a while now. I've seen them live twice and my tickets for the third time are already ordered! It seems like everytime I see them, on video or in real life, I become an even bigger fan than I already am. Their music is completely my style: rock, but also ballads with an edgy side. The musical and the vocal parts of their songs are a perfect match and can give me goosebumps anytime. An amazing feeling! Especially when you get this feeling while the band members are standing right in front of you: live. I can't wait anymore until I see them again!


~ New York, concrete jungle where dreams are made of! ~

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!