24 December 2013

Savannah Outen - Hold On, We're Going Home (originally by Drake)

Ik was vorige week heel Youtube aan het afzoeken naar leuke liedjes en net wanneer ik de hoop had opgegeven, kwam ik bij Savannah Houten haar cover van 'Hold on, we're going home' van Drake terecht. Ik had nog nooit de versie van Drake gehoord voor ik deze versie hoorde en ik heb er eerlijk gezegd zelfs spijt van dat ik dat nu wel heb gedaan. De versie van Drake is peanuts vergeleken met de versie van Havannah Outen!

Last week I was looking for some cool songs on Youtube and just when I had given up hope on finding something I'd like, I discovered Savannah Outen version of 'Hold on, we're going home', originally by Drake. I had never heard the Drake version before I heard this one and I can honestly say I regret listening to it to compare them, because Savannah Outen her version is ten times better than Drake's!


Wat deze cover zo leuk maakt, is niet alleen het feit dat het een leuk liedje is, dat je bovendien ook snel kan meezingen, maar dat Savannah deze cover helemaal alleen en helemaal akoestisch doet. Het brengt echt een andere dimensie van dit lied naar boven! En die stem, wat een fantastische stem! In het begin van deze cover doet Savannah haar stem me denken aan die van Selah Sue, maar dat mindert doorheen het lied. En hoe vaker ik het lied beluister, hoe meer haar eigen manier van zingen naar voren komt. Kalm, maar zelfverzekerd. Een manier die ik erg kan appreciƫren! En een leuk extraatje is natuurlijk haar looks: wat een dame!

The fact that this is a nice song, which you can easily sing alongs, makes this cover so nice. But the fact that Savannahas does this cover all by herself and all acoustic tributes to this being a good cover. It brings another dimension to this song! And that voice, what a lovely voice! In the beginning of this cover her voice reminded me of Selah Sue's, but that decreases during the song. And the more I listen to the song, the more her own way of singing becomes clear. Calm, but confident. A way I like! And a little bonus: her looks. What a lady!


 ~ It's hard to do these things alone. Just hold on, we're going home. ~

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!